סופר דסק - ריהוט משרדי איכותי במגוון ענק של רהיטים למשרד שלכם
אמצעי ליצירת סביבת עבודה נוחה ומעוצבת לריהוט משרדי

אמצעי ליצירת סביבת עבודה נוחה ומעוצבת לריהוט משרדי



מחקרים בתחום מראים שלעיצוב מדויק ומוקפד של המשרד יש השלכות משמעותיות לגבי אופן התנהלותו ותפקודו על כל המשתייכים אליו, החל מהדרג המנהלי הבכיר ועד לעובדים הזוטרים. שימוש בריהוט משרדי איכותי ארגונומי מהווה את אחת מאבני היסוד של העסק, כשאחד מהעקרונות הבסיסיים בתחום עיצוב פנים משרדי הוא מציאת האיזון הנכון בין פונקציונלית ואסתטיות. 

רכישת ריהוט משרדי היא מסוג ההחלטות המצריכות זמן והשקעה. ככלל, בחירה נכונה של ריהוט למשרד דורשת אפיון מעמיק, תוך התייחסות לגודלו של החלל, אופיו הייחודי של המשרד, צרכיו האינדיבידואליים, סגנון ההתנהלות בו, מטרותיו בהווה, יעדיו העתידיים והמסר שהוא מעוניין להקרין אל הסביבה. 

מבית חברת סופר דסק מציינים שמטרת העל היא לאפשר את התנאים האופטימליים ליצירת סביבת עבודה נוחה, מקצועית ופרודוקטיבית, אך בו זמנית כזו המשרה גם אווירה נינוחה וקלילה, נעימה וזורמת. יצירת סביבת עבודה אידאלית דורשת תכנון מוקפד, תוך התייחסות למגוון רחב של פרמטרים, כמו הקפדה על חלוקה נכונה של החלל הפנימי, התאמת ריהוט משרדי שמתכתב עם אופיו של בית העסק ועוד. 

 

בחירת קו עיצובי מנחה בהתאמה אל החזון העסקי והמותג של החברה

קטגוריית הריהוט המשרדי הנה רחבה ומונה, בין השאר, כיסאות משרדיים, שולחנות עבודה, ארונות וכונניות אחסון, פינות המתנה, דלפקי קבלה וכן הלאה. השלב הראשוני בתהליך מורכב מאפיון בית העסק ובחירת קו עיצובי מנחה בהתאמה לערכי היסוד, החזון העסקי והמותג של החברה. 

במשרדי עריכת דין וראיית חשבון לדוגמה, מומלץ להתאים סגנון עיצובי יוקרתי ואלגנטי, תוך שמירה על איפוק מוקפד, בעוד שבסביבות עבודה דינמיות תוססות כמו חברות סטארט אפ והייטק, ניתן לשבור את הקו הרשמי על ידי שילוב של חומרים, פרטי ריהוט ואלמנטים ססגוניים ואו בלתי שגרתיים. 

השלב הבא מורכב מהתאמת ריהוט משרדי אל הסגנון העיצובי שנבחר, תוך התייחסות לחלוקה הפנימית של החלל. חשוב להקפיד שסביבות העבודה תהיינה פרופורציונליות לגודל החלל ומותאמות פרטנית לצורכי העובדים ולאופן ההתנהלות של המשרד.

 

ריהוט משרדי כאמצעי ליצירת סביבת עבודה

פתרונות אחסון חכמים ומתקדמים

על מנת להבטיח התאמה פרופורציונלית בין הריהוט המשרדי וגודל החלל, חשוב לבדוק את מידותיהם של החללים השונים בבית העסק בטרם הזמנת ריהוט משרדי כזה או אחר, ולוודא, בין היתר, שהוא אינו חוסם מעברים. ככלל, מומלץ להימנע מהעמסת החלל בפריטי ריהוט ואביזרים מיותרים התופסים מקום ונפח, אלא להעדיף על פניהם פתרונות אחסון חכמים ומתקדמים, ובפרט כשמדובר במשרדים קטנים. 

ברשימה זו ניתן למנות ארגזי אחסון, שידות וארוניות על גלגלים הניתנים להזזה על פי צרכים, כמו גם לוקרים, כוורות ומדפים מעל לקיר, וכן ארגזי רגל מתחת לעמדות עבודה ורהיטים מודולריים שאפשר לעשות בהם שימוש כפול. פתרון מודולרי נוסף הוא מחיצות אקוסטיות ליצירת חללי עבודה נפרדים במתכונת ה- Open Space, מה שמאפשר ניצולת מלאה של המרחב בהתאמה אל הצרכים המשתנים.

 

מעבר לשיטת ה- Open Space בעזרת מחיצות אקוסטיות

במהלך החיפוש אחר ריהוט משרדי, חשוב להקפיד על בחירת סגנון עיצובי בהתאמה לאופיו של המשרד והמסרים שרוצים להעביר ללקוחות. אלא שבמקביל, חשוב להתייחס גם אל השינויים והחידושים שמתחוללים כול העת בתחום בעידן הנוכחי ואימוץ טכניקות עבודה מודרניות מתקדמות. 

אחד מהשינויים הבולטים נוגע למבנה סביבת העבודה וחלוקת החלל הפנימי, תוך מעבר משיטת העבודה המסורתית של משרדים אישיים לשיטת ה- Open Space עם חללי עבודה משותפים והפרדה בין עמדות עבודה בעזרת מחיצות אקוסטיות ומחיצות שולחניות להקניית מרחב אישי ופרטיות. 

סגנון ה- Open Space מאפשר ניצולת אופטימלית של חלל המשרד, והוא תורם משמעותית ליצירת אווירה דינמית ותוססת במקום העבודה ותקשורת פרודוקטיבית בין העובדים.

 

דגש על ארגונומיה, מודולריות, איכות ונוחות

הטרנדים החדשים בתחום הריהוט המשרדי לשנת 2020 שמים את הדגש על ארגונומיה, מודולריות, איכות ונוחות. נקודת המוצא היא שריהוט משרדי ארגונומי מגדיל את יעילות העבודה וכן את הפרודוקטיביות והתפוקה של העובדים. 

אם בעבר נהגו לעשות שימוש בריהוט המשרדי כדי לשקף ולהבליט את ההיררכיה בארגון, הרי שכיום קיימת נטייה להצנעת ההבדלים בין בעלי התפקידים, מתוך הבנה שאיכות ונוחות אינם מותרות אלא השקעה ארוכת טווח. ריהוט מודולרי הנו ריהוט המורכב מחלקים נפרדים ללא תלות זה בזה, מה שמאפשר את הרכבתם בתצורות שונות (כמו חלקי פאזל) בהתאמה אישית אל הצרכים. 

היתרון הגדול הטמון בריהוט משרדי נעוץ בחיסכון במקום והיכולת ליצור פתרונות גמישים המותאמים אל הצרכים המשתנים, כמו שולחן מנהלים עבודה סטנדרטי הניתן להרחבה והפיכתו לשולחן ישיבות גדול, ופתרונות אחסון Custom Made (ארונות הזזה, עגלות מגירה ניידות, כוורות, ארונות הזזה, שידות, כונניות ועוד) במגוון חומרים, גדלים וצבעים.