סביבת העבודה המודרנית שואפת לניצולת נכונה של החלל הפנוי במשרד, וניתן למצוא כיום מגוון לא מבוטל של עמדות עבודה משרדיות בהתאמה לאופייה של העבודה, סגנון ההתנהלות השוטפת ולצורכי המקום. בקטגוריה זו ניתן למנות עמדות עבודה משרדיות משותפות (שיטת ה- (Open Space כמו עמדות טלמרקטינג, מוקדי שירות המקבלים לקוחות, מוקדי שירות טלפוניים וכן הלאה, וכן עמדות מחשב, דלפקי קבלה ועוד.
שיטת ה- Open Space מהווה טרנד שולט בחברות וארגונים רבים, כשהעקרונות העומדים מאחורי שיטה זו הם מקסום ניצולת שטח החלל, ללא כול צורך בהתאמות מיוחדות לתשתיות חשמל ומיזוג אוויר הנדרשות במשרדים שבנויים כחדרים נפרדים, תוך ריכוך ההיררכיה האנכרוניסטית המשרדית, יצירת שיתופי פעולה ושיח פרודוקטיבי בין העובדים.
מבית חברת סופר דסק מציינים שקיימות כמה דרכים לעיצוב ריהוט משרד וחלוקת שטח משותף, כמו לדוגמה עמדות עבודה משרדיות בשיטת הטור. מדובר בחללי העבודה המזכירים כיתות לימודים וכוללים שולחנות לעובד או שניים הממוקמים בטור האחד אחרי השני. ניתן לתכנן את שולחנות העבודה בכול מידה וגוון לפי דרישת הלקוח, ואף להוסיף גלגלים לרגלי השולחנות עם אפשרות לעצירה.
אופציה אחרת היא שימוש בשולחנות מוארכים המוצמדים לקיר עם מחיצות אקוסטיות דקות או עבות המפרידות בין עמדות העבודה. לנוחיותם של העובדים ובהתאמה לצורכיהם, ניתן להוסיף ארגזי מגירות בכול אחת עמדות העבודה. קיימות אינספור אפשרויות נוספות לסידור השולחנות, כגון שולחנות הממוקמים זה כנגד זה, סידור שולחנות בצורה של T, ר וכיוצא בזה.
ברבים ממוקדי שירות לקוחות המעסיקים טלפנים נפוצות עמדות עבודה משרדיות המעוצבות כתאים, עם מחיצות אקוסטיות ליצירת חיץ בין העמדות, הן כפתרון אקוסטי והן כדי להעניק לעובדים רמה מסוימת של פרטיות, בעוד שבקרב מנהלים ובעלי משרות בכירות נפוץ השימוש עמדות עבודה מהודרות מדגם מטריקס, בתוספת ארגז נייד או ארגז רגל עם מגירות.
ככלל, עיצוב עמדות עבודה לסביבות משרדיות דורש הליכי תכנון מקצועיים וכרוך, בין השאר, בהגדרת צורכי השימוש הספציפיים בעמדות העבודה השונות, הגדרת גודל העמדות ותכנון עיצובי בהתאם לייעודן. השלבים הבאים מורכבים מעיצוב וייצור המעטפת של העמדות ומערכות הריהוט והאבזור הכלולות בהן, לרבות כיסאות עבודה בהתאמה לחלל העמדה, שולחנות מחשב, גופי תאורה ואלמנטים נוספים לשדרוג העמדה.