מתכננים לפתוח משרד חדש? לעצב מחדש את המשרד הקיים? מעוניינים בריהוט משרדי מעוצב בהתאמה אישית? אנשי הצוות המקצועי של חברת סופר דסק מציינים שעולם עיצוב המשרדים אינו קופא על שמריו ויוצא מידי שנה בשלל קולקציות ועיצובים וחדשניים, הכוללים בין השאר כיסאות מנהלים ארגונומיים, עמדות עבודה מעוצבות, מדפי אחסון מתכווננים וכן הלאה.
יחד עם זאת, בהגיענו להזמין ריהוט משרדי, חשוב להתאימו באופן אישי לא רק בהיבט העיצובי, אלא גם לסביבת העבודה ולצרכים השוטפים, תוך התייחסות לגודל המשרד, סגנון ההתנהלות השוטפת בסביבת העבודה (כמו לדוגמה Open Space לעומת חלוקה למשרדים פרטיים בהתאם לאופי השירות), מספר העובדים, כמות הלקוחות הצפויה, אופי השירות שהמשרד מספק.
באופן כללי, ישנם כמה קווים מנחים להתאמתו של ריהוט משרדי אל סביבת העבודה במשרד, כשאחד החשובים שבהם הוא הגדרה מראש של חללי העבודה השונים על פי ייעודם העתידי ותדירות השימוש בהם, כגון עמדות עבודה, חדרי ההנהלה בכירה, חדרי ישיבות, פינת המתנה, מטבחון משרדי וכיוצא בזה.
פרט נוסף, חשוב לא פחות, נוגע להגדרת המסגרת התקציבית לאבזור המשרד, זאת במטרה להבטיח רכישה חכמה ומבוקרת ומניעת תרחיש של הוצאה כספית חריגה.
כמו כן, מומלץ לבצע רכישה מרוכזת של כל פריטי הריהוט הנדרשים במקום אחד, כמו שולחנות מנהלים, מה שמאפשר הנאה מהטבות שונות תוך כדי חיסכון בכפל הוצאות בעד ההובלה. ואולם, בטרם ביצוע ההזמנה מחברה כזו או אחרת, כדאי לברר בנוגע לניסיון מקצועי והוותק שלה בענף, איכויות חומרי הגלם, טיב השירות ללקוחות וכדומה.
מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הוכיחו מעבר לכל ספק שיצירת סביבת עבודה נוחה לעובדים משפרת משמעותית את הספק העבודה ומסייעת במניעת מחלות האופייניות לסביבות עבודה הכרוכות בישיבה ממושכת ולאורך זמן. אי לכך, במהלך בחירת ריהוט משרדי, מוטב שיהיה זה ריהוט ארגונומי הניתן לכוונון פרטני בהתאם לממדי גופו של העובד ומותאם אופטימלית לצורכי ישיבה ממושכים.
היבט נוסף קשור, כמובן, לעניין העיצובי. במידה ומדובר במשרד עורכי דין או רואי חשבון, כדאי להעדיף סגנון עיצובי שמרני וסולידי, כזה המקרין אל החלל אווירה של יוקרה ומאופקת ושירות מוקפד ואיכותי, בעוד שלחברות פרסום צעירות ותוססות ומשרדי סטארט-אפ והייטק יתאים סגנון עיצובי המתאפיין בקו מודרני וחדשני, תוך כדי שילוב בלתי קונבנציונלי של חומרים מסוגים שונים.
זה ברור וידוע שלסביבת העבודה ישנה השפעה לא מבוטלת על שביעות רצונם ומידת הפרודוקטיביות של העובדים. לפיכך, חשוב להיוועץ באנשי מקצוע המתמחים בתחום במהלך תכנון ועיצוב סביבת העבודה, שיסייעו לכם לבחור רהיטים ארגונומיים מאיכות גבוהה, פתרונות אחסון חכמים ומתקדמים וכן הלאה. מבית חברת סופר דסק מסבירים שתכנון משרדים, קליניקות וסביבות עבודה דורש אפיון מדויק של מאפייני בית העסק וצורכי הלקוח.
התהליך כולל התייחסות למגוון רחב של פרמטרים שונים, בהם אופיו של העסק וסגנון העבודה במקום, גודל חלל המשרד, מספר העובדים, כמו גם תנועת הלקוחות הצפויה, הרגלי העבודה, התאורה, המיתוג וכדומה.
לאחר הבנת צרכיו הפרטניים של הלקוח, מגיע שלב התכנון בפועל, הכולל בחירת ריהוט משרדי מעוצב בהתאם למיתוג העסקי, לאווירה הייחודית והמסרים השיווקיים הספציפיים שמעוניינים לשדר אל הסביבה, וכן אל גווניי הקירות, הריצוף ועוד. תכנון נכון ומקצועי מבטיח משרד מעוצב שנעים לשהות בו, שמקרין נוחות ונינוחות, ובו זמנית גם פונקציונלי ובהתאמה מלאה לסוג הפעילות העסקית, צורכי העסק ומאפייניו.
לדוגמה, עבור משרד עורכי דין או רואי חשבון עשוי להתאים ריהוט משרדי סולידי שמרני, המקרין תחושה של משרד יוקרתי אלגנטי ומאופק, כיאה למשרד בוטיק המעניק שירות מוקפד עם איכויות מהרמה הגבוהה ביותר. באופן זה, בחירת כיסא מנהלים מפואר עם ריפודי עור בגוונים כהים ומשענות נוחות תעניק לחלל אווירה של ייצוגיות, סמכותיות והצלחה.
מחברת סופר דסק מוסיפים שבעבר נהוג היה להציע למשרדים של עורכי דין ורואי חשבון עיצוב בסגנון קלסי, שמתאפיין בריהוט משרדי יוקרתי בשילוב עץ מלא. עם זאת, סביבת העבודה במשרדים הללו השתנתה כיום לבלי היכר, וניתן לפגוש משרדים המעוצבים בקווים מודרניים ועכשוויים, תוך שילובם בטרנדים חדשים ועדכניים מעולם העיצוב, כמו לדוגמה עיצוב מודרני בשילוב עם סגנון רטרו או תעשייתי.
למשרדי פרסום או משרדי הייטק וסטארט-אפ צעירים ותוססים כדאי להתאים פרטי ריהוט בלתי פורמליים ואו שילוב של חומרים בלתי שגרתיים, מעוררי השראה ושוברי מוסכמות. באופן כללי, עובדים בענפים אלו הם לרוב צעירים בגילאי 25-40, הנוהגים לבלות במשרד בין 10-12 שעות בממוצע מדי יום, לפיכך חשוב להתחשב בנתונים הללו בעת תכנון המשרד.