פותח משרד חדש? בית העסק מתרחב? נזקק לארון משרדי ולפתרונות אחסון נוספים? אין עוררין על כך שמשרד מדוגם, מעוצב, מסודר ואסתטי, שבו כל דבר ופריט נמצא במקומו, הוא משרד שמשדר את המסר הנכון של חברה מקצועית ומסודרת, המספקת שירותים איכותיים ומוקפדים.
אנשי המקצוע מבית סופר דסק, המתמחה בייבוא, ייצור ושיווק של ריהוט משרדי, מציינים שארונות משרדיים משמשים לאכסון ניירות, קלסרים, מסמכים, וכן תיקי לקוחות, פנקסי חשבוניות וקבלות וחפצים נוספים שניתן למצוא דרך קבע במשרדים.
עם זאת, מעבר להיותם פתרונות אחסון, הארונות המשרדיים מייצרים סביבת עבודה אסתטית, נעימה ונכונה, כזו המנטרלת את בליל הגירויים והצבעים שנוטים לרצד אל מול העיניים, ומאפשרת עבודה מקצועית, מסודרת ובעיקר יעילה.
משרד טיפוסי אינו יכול להתנהל ללא ארונות משרדיים המשמשים לאחסון שורה ארוכה של אביזרים ופריטים הקיימים, סביר להניח, בכמויות מסחריות בכל משרד ישראלי ממוצע, אולם מטרת העל שלהם היא להקל על התפקוד השוטף של המשרד, שהופך לפשוט יותר כאשר כל פריט נמצא במקומו הנכון וכולם יודעים היכן לחפש אותו בעת שהוא נדרש.
בהמשך לכך, ארון משרדי מונע תרחישים שבהם אין היכן למקם פריטים וחפצים מסוימים, ובאין ברירה אחרת, הם מוצאים את מקומם מעל לשולחן המשרדי ובכל מקום מרכזי אחר. במקרים מסוג זה, לעתים קרובות עלול להיווצר מצב שבו אנשי המשרד משקיעים זמן מיותר בניסיונות לאתר מסמכים ספציפיים, זאת בנוסף לסיכון שמסמכים שונים ייעלמו.
הבחירה נכונה של ארון משרדי אחד או יותר נעשית תוך כדי התייחסות למספר שיקולים כגון צורכי האחסון הספציפיים הנדרשים במשרד, אופי והיקף הציוד הנדרש לאחסון, דפוסי העבודה הנהוגים במשרד, ובהתאם לכך לבחור את כמות הארונות, סוגי הארונות וצורתם, וכן גודלם, המידוף הפנימי וכיוצא בזה.
מבית סופר דסק מציינים שבעבר נהוג היה להתייחס אל הארונות המשרדיים בהיבט הפונקציונלי בלבד, ובמרבית מהמקומות המוסדיים נהגו לעשות שימוש בארונות המתכת האפורים והסטנדרטיים.
עם זאת, במרוצת השנים החלו להבין את השפעתו ותרומתו של המראה האסתטי לקידום העסקים, שכן העיצוב מהווה כמעין כרטיס ביקור המעיד על אופן תפקודו של המשרד ולפיו נקבע הרושם הראשוני בקרב כל באי ומבקרי המקום. לפיכך, במהלך בחירת הריהוט המשרדי, מומלץ להתאימו, בין היתר, גם אל העיצוב הכללי של החלל.
מעוניינים להזמין ארון משרדי אבל מתקשים בבחירה? הניסיון מלמד שאין משרד שלא נוטה לצבור לאורך הזמן ניירת, קלסרים, חוברות, ספרים ותיקיות עם מידע אינסופי. בקליניקות ומרפאות, לדוגמה, תתאפיין הניירת במידע מקצועי ותיקים רפואיים של מטופלים.
במשרדי עורכי דין ניתן יהיה למצוא מאגר של פרוטוקולים וחוזים משפטיים שונים, בעוד שבמשרד אדריכלים נדרשים פתרונות אחסון עבור סקיצות ושרטוטים. ארון משרדי מסייע לשמירה על סביבת עבודה ראויה ושגרת עבודה יעילה ומסודרת.
מבית חברת סופר דסק מציינים שבעבר נהגו לייצר ארונות משרדיים אחידים ממתכת, לרוב בגוון אפור, מהסיבה שהארונות הללו היו פונקציונליים, עמידים לאורך זמן וגם זולים מאוד, מה שהתאים בדיוק לרוח התקופה.
המגמה כיום: פתרונות אחסון חכמים בהתאמה אישית אל הצרכים
להבדיל מימים עברו, המגמה כיום היא השקעה בפתרונות אחסון חכמים, יעילים, מודולריים ובהתאמה אישית על פי צרכים, תוך התייחסות, בין היתר, גם לאספקט העיצובי, והתאמתו אל הסגנון של החלל הכללי.
בעידן הנוכחי, כול מי שמחפש ארון משרדי, יופתע לגלות היצע נרחב של פתרונות אחסון מסוגים, חומרים, גדלים, גוונים וסגנונות שונים, החל מארונות פתיחה, ארונות הזזה, ארונות הזזה עם ארכיב כפול וארונות נמוכים, דרך ארגזי אחסון, ארונות מדפים, כונניות פתוחות וארונות פתיחה המשולבים בכונניות פתוחות, ועד לכוורות, לוקרים, ארוניות לתיקיות וכן הלאה.
מבית חברת סופר דסק מסבירים שישנם כמה פרמטרים שכדאי להסב אליהם את תשומת הלב בהגיענו לבחור ארון משרדי כזה או אחר, זאת על מנת להבטיח רכישה נכונה ומושכלת והנאה מהרהיט לאורך זמן.
אחד השיקולים שחשוב לשים עליו דגש במהלך בחירת ארון משרדי הוא חומר הגלם שממנו עשוי הארון ועמידותו לאורך זמן, ובפרט כשמדובר בפתרונות אחסון של מכשירים כבדים ואו ניירת וקלסרים רבים, מה שמחייב שימוש בארונות משרדיים חזקים ומסיביים במיוחד, העשויים מעץ מלא, מתכת וכדומה.
כמו כן, חשוב להתאים את ממדיו של הארון לגודל החלל ולצרכים הספציפיים, כך שלא ייווצר מצב של ארון משרדי גדל ממדים בחלל קטן או לחלופין ארון קטן מידי ביחס לכמות הניירת פריטים שמעוניינים לאחסן בתוכו.
במקרים של חללים קטנים, מומלץ להעדיף פתרונות אחסון מודולריים, כונניות משרדיות וארגזי אחסון ניידים שאפשר לנייד ממקום למקום על פי צורך, כמו גם ארגזי רגל בעמדות עבודה, ארונות נמוכים שניתן להניח עליהם פריטים ועוד.
אחד הנושאים שעליהם נדרשים משרדים לתת את הדעת נוגע לעניין האחסון. כול מי שעוסק בעבודה משרדית עשוי להכיר את התופעה שבה לאורך הזמן מצטברת ניירת, נערמים מסמכים והקלסרים מתרבים, עד שלא נותר מקום לאחסון.
בחירה נכונה של ארון משרדי ופתרונות אחסון נוספים בהתאמה אישית, מאפשרת יצירת חלל מרווח עם סדר מופתי, באופן שבו ניתן לשלוף כול קלסר, מסמך או ציוד משרדי בתוך שניות ספורות ולהתנהל בצורה חכמה ויעילה.
אז איך בוחרים ארון משרדי? המומחים מבית חברת סופר דסק מסבירים שבהגיענו לבחור ארונות אחסון משרדיים, חשוב שנטיב להכיר את כול האופציות השונות שקיימות כיום, זאת על מנת להבטיח שהפתרון שנבחר הנו הטוב והמתאים ביותר לצורכי המשרד הספציפיים.
כמו כן, חשוב בשלב זה לקחת את מידות החלל והמיקום שבו מעוניינים להציב את הארון. כשבוחרים ארון משרדי, יש להתאימו לשטח החלל של החדר, ומאידך גם למקמו באזור שהוא נגיש אל העובדים. כשמדובר במשרדים קטנים, כדאי להתקין ארון ארכיב כפול עם 2 קומות אחסון ודלתות הזזה לחיסכון במקום.
רשימת פתרונות האחסון לחללים קטנים כוללת, בין היתר, ארגזי מגירות ניידים על גלגלים שניתן לניידם על פי צורך ממקום למקום, וכן התקנת כוורות ולוקרים לאורך הקיר. יתרונם העיקרי הוא עצם היותם פתרונות אחסון מודולריים, כך שניתן לרכוש אותם בהתאמה אישית, כמו לדוגמה התקנת לוקרים פינתיים או כוורות המשמשות כמחיצות בין חללי המשרד השונים.
אופציה נוספת היא ארונות אחסון עם דלתות הנפתחות כלפי חוץ. ארונות פתיחה מתאימים במיוחד למשרדים גדולים ומרווחים, וניתן למצוא אותם במגוון רחב של עיצובים שונים, כגון ארונות פתיחה עם 2 או 4 דלתות פתיחה, ארונות המשולבים בכונניות פתוחות, ארונות המשולבים בוויטרינה עם דלתות זכוכית וכדומה.
במהלך החיפוש אחר ארון משרדי, מומלץ להעדיף כזה המכיל מדפים הניתנים לכוונון, זאת כדי לאפשר את קיבוע המדפים בהתאמה לגודל הקלסרים ובכך לחסוך מקום יקר. מעבר לפתרונות האחסון הללו, ניתן למצוא גם מגוון רחב של כונניות, מדפים, שידות, וכן עמדות עבודה בשילוב ארגז רגל, ארונות נמוכים, שלוחות עצמאיות וכן הלאה, במבחר כמעט אינסופי של חומרים, דגמים, צבעים וסגנונות עיצוביים.