בעידן הממוחשב של ימינו, אמורה כמות הניירת המשרדית להצטמצם בהיקפה ככל שהמחשבים תופסים מקום מרכזי יותר בהתנהלות היומיומית שלנו בשגרת העבודה, ואף על פי כן, בחלק גדול מהמשרדים מוכרת התופעה שבה העובדים ניצבים אובדי עצות לנוכח ערמות הניירת, המכתבים והמסמכים שמצטברות וחוככים בדעתם היכן וכיצד לאחסן את כל הפריטים שנאגרו.
אלו אינם מסתכמים בניירת בלבד, אלא כוללים, בין השאר חבילות הדואר, קלסרים, מעטפות, תקליטורים, ספרות מקצועית וציוד משרדי. מבית חברת סופר דסק מציינים שאם בעבר נהגו לעשות שימוש בה סטנדרטי ממתכת לאחסון הקלסרים והניירת, שהרי כיום מושם הדגש על מערכת שלמה של פתרונות אחסון חכמים ומודולריים בהתאמה מלאה לסביבת העבודה.
למעשה, כול מי שמעוניין כיום לרכוש ארון משרדי, עשוי להיות מופתע לנוכח שפע פתרונות האחסון החכמים הקיימים בשוק, כשבקטגוריה זו ניתן למנות ארונות הזזה, ארונות פתיחה, ארונות נמוכים, ארונות בעלי ארכיב כפול, כמו גם ארונות מדפים, ארוניות ייעודיות לתיקיות, כונניות פתוחות, ארגזי אחסון, לוקרים, כוורות ושילוב בין פתרונות אחסון מסוגים שונים.
יחד עם זאת, כדי להבטיח שפתרון האחסון שנבחר אכן חכם, יעיל ומותאם אישית אל הצרכים הפרטניים, מומלץ שהרכישה תיעשה על בסיס תכנון מקדים וזיהוי צורכי האחסון הספציפיים של המשרד, תוך התייחסות למספר פרמטרים כגון פרקטיקה, נוחות, ניצול אופטימלי של החלל, וכן חשיבה על אמירה אפנתית, חדשנות טכנולוגית וכן הלאה.
לפיכך, בטרם בחירת ארון משרדי או כל פתרון אחסון כזה או אחר, מומלץ לערוך רשימה של כל סוגי הפריטים הדורשים מקום אחסון. לאחר עריכת הרשימה, יש לסווג את הפריטים על פי זמינות בהתאם לצרכים הקבועים והמשתנים בסביבות העבודה השונות, דהיינו, רשימה של פריטים שנעשה בהם שימוש תדיר ודורשים אחסון בהישג יד ופריטים שניתן לאחסן באזור נגיש פחות.
אספקט נוסף שמאפיין פתרונות אחסון חכמים נוגע להתאמתם באופן דינמי גם אל צורכי המשרד המשתנים, כשבנסיבות הללו המודולריות מהווה חלק בלתי נפרד מהפרקטיות. אי לכך, בין אם מדובר בארונות, שידות או יחידות מדפים, כדאי להעדיף פתרונות אחסון המאפשרים הזזה, ניוד, העמדה שונה, הרחבה, הקטנה וכל שינוי בהתאמה אל הצרכים החדשים.