בעלי עסק? מחפשים ריהוט משרדי (שיכיל - כסאות משרד, שולחן חדר ישיבות וכסא מנהלים)? הנושא עשוי, אמנם, להישמע כטריוויאלי, אך במידה ואתם מחזיקים במשרד, חברה או עסק, אזי קרוב לוודאי שהריהוט המשרדי אינו עניין של מה בכך.
שכן, הריהוט המשרדי הוא זה שייקבע בסופו של דבר כיצד המשרד שלכם ייראה, המסר שישדר כלפי צוות העובדים וחוג הלקוחות, הספקים והמבקרים, ובעיקר את המידה שבה יצליח להפוך את החלל למקום שנעים ונוח לשהות ולעבוד בו.
אנשי הצוות מבית סופרדסק, חברה ישראלית הנמנית ברשימת החברות הוותיקות והמובילות בתחום, מסבירים שאין זה משנה עד כמה הריהוט המשרדי מפואר ויוקרתי, סביבת עבודה שאיננה מספקת נוחות ונינוחות אופטימליים, עשויה להשפיע במידה רבה גם על התפוקה והספק העבודה.
במקומות עבודה לא מעטים, נוהגים העובדים לשהות במשרד את מרבית משעות היום שלהם, ולפיכך חשוב להקנות להם תחושה ביתית נינוחה, תוך התייחסות, בין היתר, להיבט הארגונומי והשלכותיו על בריאותם של העובדים.
מבית סופרדסק מציינים שבשנים האחרונות מסתמנת עליה בולטת במגמת הביקושים לריהוט משרדי ארגונומי ואיכותי, כמו כסא מנהלים, כסא מזכירה וכסא מחשב אורתופדיים עם אופציה לכוונון הגובה של המושב והמשענת באופן מיטבי בהתאם למבנה הגוף והגובה של אלו המשתמשים בהם.
מרכיב נוסף בכיסאות הארגונומיים נוגע לריפוד, וכדאי להעדיף כזה המתאפיין במרקם נעים ועמיד לאורך זמן ושאינו שנדבק אל העור, פרט חיוני בעיקר כשמדובר במזג האוויר הלוהט וההביל האופייני לארצנו.
כיסאות המנהלים משווקים כיום במגוון רחב של דגמים, עיצובים וריפודים שונים. על פניו, הם אמורים להיות מרשימים ומפוארים יותר כאמצעי עיצובי המשפר את תדמית העסק ומשדר יוקרה.
עם זאת, רצוי להציב את השיקול האסתטי כשיקול משני, ולהתמקד בעיקר בהיבט הבריאותי, זאת עיקר לאור העובדה שמנהלים נוהגים לבלות, לא אחת, שעות רבות בישיבה במשרד. ריהוט משרדי שתוכנן תוך כדי שימוש בארגונומיה מאפשר ליצור כיום סביבת עבודה איכותית ובריאה יותר, זאת מבלי לזנוח את הזווית האסתטית.
משרדי ההווה מתוכננים כיום יותר ויותר באופן המתחשב כמה שניתן בצורכי העובדים, כשהדבר כולל, בין השאר, שימוש בריהוט בגרסאות דינמיות, המאפשרות גמישות מרבית והתאמה אישית, לרבות אופציות לכוונון גובה הכסא אל גובה השולחן, מערכות מידוף ידידותיות למשתמשים בהן, הצבת ארונות האחסון ומגירות משרדיות במקומות נוחים וכיוצא בזה.
אין עוררין שהמשרד משמש כמעין חלון ראווה של בית העסק, ויש לו השפעה לא מבוטלת על הרושם הראשוני שמוטמע בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי, המבקרים והאורחים. יתירה מכך, ממחקרים שנעשו בתחום עולה שמשרד המעוצב בטוב טעם ובהתאמה מלאה לסביבת העבודה והצרכים הפרטניים, משפיע משמעותית על שביעות הרצון של העובדים, מחזק את נאמנותם אל מקום העבודה ואף מגדיל את רמת הפרודוקטיביות שלהם.
לפיכך, סביבת עבודה אופטימלית כרוכה באפיון נכון ומדויק של צורכי העסק, תכנון מוקפד ובחירת ריהוט משרדי ארגונומי ואיכותי. בחירת ריהוט משרדי דורשת התייחסות למכלול שיקולים נרחב, החל מהתאמה נכונה ופרופורציונלית לגודל החלל וכמות העובדים, דרך חלוקת החלל הפנימי, וכלה בטכניקה שבה מתנהלת העבודה השוטפת, שיעור זרימת הלקוחות וכן הלאה.
המומחים מבית חברת סופר דסק מסבירים שאפיון בית העסק חיוני להבנת צרכיו האינדיבידואליים ובחירת קו עיצובי מנחה בהתאמה אל המיתוג והמסרים השיווקיים. כך למשל, משרד עורכי דין נדרש לשדר ללקוחותיו מסרים של מקצועיות, דיסקרטיות, סולידיות, שמרנות, אלגנטיות ויוקרה מוקפדת.
להקניית האווירה הנכונה, מומלץ לעשות שימוש בריהוט משרדי מסיבי איכותי, העשוי מחומרים כדוגמת עץ ועור בגוונים חמים כמו חום, מהגוני ושחור. שולחנות משרדיים מעץ מלא ומערכות ישיבה מעור יטיבו להשרות אל הסביבה אווירה של רצינות ואיפוק.
להבניית קונטרסט עיצובי מעניין, כדאי להקפיד על תאורה רכה ולשלב רצפת פרקט או ריצוף קרמיקה בצבעים בהירים. לאחסון תיקיות וקלסרים, רצוי להעדיף פתרונות מודולריים חכמים בהתאמה אישית.
בחירת סגנון עיצובי וריהוט משרדי עבור משרדי הייטק וסטארט אפ תהייה שונה בתכליתה מזו של משרדי עורכי דין ורואי חשבון. חברות הייטק מתאפיינות על פי רוב בכוח אדם צעיר, דינמי ונמרץ, עם הרגלי עבודה חדשניים וחשיבה מחוץ לקופסה. תהליכי העבודה וקבלת ההחלטות בחברות הללו מתבצעים לעתים קרובות תוך קיום אינטראקציה בין חברי הצוות.
מתודולוגיית העבודה הזו באה לביטוי בחלוקה גמישה של החלל, תוך שילוב בין חדרי עבודה פרטיים לבין חללים פתוחים בגישת ה- Open Space. הדבר מיושם על ידי שימוש בעמדות עבודה משותפות שניתן לניידן ממקום למקום בהתאם לצורכי הפרויקט הספציפיים המשולבות במחיצות אקוסטיות מודולריות, כיסאות משרדיים ארגונומיים, תיבות תקשורת חכמות, כמו גם חדרי מנוחה וחללים בעיצוב ביתי להקניית תחושה נעימה ובלתי פורמלית.