נתחיל בשאלה מהי החשיבות של ריהוט משרדי עבור העסק. התשובה היא כפולה: מצד אחד, עיצוב המשרד, ובכלל זה הריהוט המשרדי שבו, משרים אווירה מסוימת, הן על העובדים והם על לקוחות או אורחים הנכנסים למקום. מצד שני, הריהוט המשרדי, אם הוא נבחר בצורה חכמה, יכול להשפיע רבות על תפוקת העובדים ועל איכות עבודתם. מומחי חברת סופר דסק, חברת הריהוט המשרדי המובילה, מסבירים.
ניישר קו ונאמר שהגדרת הריהוט המשרדי כוללת את כל הרהיטים בסביבת העבודה: שולחנות, כסאות, שידות וארוניות, ארונות וכו'. כל אלה יחד מייצרים סביבת עבודה שאמורה להיות נוחה מצד אחד, אך יעילה מצד שני, וכדי להשיג את שתי המטרות האלה יחד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים ועיצוב הרהיטים.
הצעד הראשון בבחירת ריהוט משרדי חייב להיות בדיקת הצרכים של החברה או העסק. הצעד השני יהיה הגדרת תקציב ריאלי, כזה שיאפשר לנו לרכוש ריהוט איכותי אך לא יגרום לנו לפשוט את הרגל, ולאחר מכן נבדוק את סדר העדיפויות. לסביבה המשרדית, כאמור, יש השפעה מכרעת על יעילות העובדים ואיכות עבודתם, אך לעיתים החברה תעדיף להשקיע את עיקר התקציב בכסאות נוחים לחדרי הישיבות דווקא, וכדאי לדעת מראש את סדר העדיפויות. לאחר שהגדרנו את כל אלה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון גם את צרכיו של כל עובד ועובד ולעצב להם סביבת עובדה נוחה, מותאמת ארגונומית למידותיו של כל עובד ועובד מבחינת גובה הכסא והשולחן, לדוגמא, והיחס ביניהם. מבחינת העיצוב, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום עיצבו הפנים המתמחים במשרדים וחברות, כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית.
השיקולים הפרקטיים חשובים ביותר כאשר בוחרים ריהוט משרדי, כפי שפירטנו אותם עד עתה, אך ישנו פן חשוב נוסף, שאין לזלזל בו והוא הצד האסתטי, העיצובי. ציינו בתחילה כי הריהוט המשרדי יותר אווירה מסוימת במשרד, וכאן חשובה מאוד התערבותם של אנשי המקצוע. שימוש בריהוט מסוג שונה, בגווני צבע שונים, בסדר שונה, ואפילו סידור שונה של אותו ריהוט ממש יכול להשרות אווירה שונה לגמרי במקום, ונדרשת הבנה מקצועית בנושא.